bloglovin               

dan före dan ... igen ;)

Ja nu sitter jag här igen, inte haft så mycket å skriva om lixom.
Veckan har gått snabbt, vilken tur. Det blir som man gör det ;)
Nu är det i alla fall tisdag. Hemma idag, blev sjukskriven igår för min handled. Ja ni vet den som gjort ont nu i tre veckor, sedan starten på flytet. Å vet ni, det visade sig vara Karpaltunnelsyndrom.

"Problemen kan uppträda spontant hos kvinnor i medelåldern eller hos gravida."
- HA! Nog för att jag fyllt 31 nu.. men va fan! =P

Besvären försvinner oftast av sig självt men i värsta fall krävs det kirurgiskt ingrepp. Syndromet behandlas genom vila av handen, stödskena på natten, vätskedrivande medicin eller kirurgiskt ingrepp. -
Jag hoppas det försvinner nu under sjukskrivningsperioden jag får efter operationen å att jag SLIPPER operation för handleden oxå.

Nåja, så är fallet, å det är bara att härda ut. Försöker att inte använda den så mycket överhuvudtaget. Vila. Å sen fick jag rådet att smörja med Voltaren salva .. men... det går inte nu innan op eftersom den innehåller diklofenak som man inte får ta innan op då det kan öka blödningsrisken. Så den väntar till efter operation.

Shakesen går ner, inget direkt aptitlockande, men ja de går ner. Jag är mätt. Ja, inget å klaga på. Näsan hålls för fortfarande, annars kräks jag. Så vare med det.

Vi kämpar på!


Wish me luck! I morron far vi igen! Mamma följer med å kör mig, det tackar vi för! Skönt att sitta med henne innan de e min tur. Det håller mig lugnare. I alla fall sist. Nu hoppas jag inget ska skjuta upp min operation, utan att den blir av. Jag åker INTE hem igen!

Hojtar att jag lever i andra bloggen å kanske på facebook. Annars uppdaterar jag här när jag kommer hem på fredag eller lördag!

Tjing tjing!! KRAM sånt! =)
♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: AKP

Önskar dig ALL lycka!!

2009-12-15 @ 17:09:02
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Caroline

Stort lycka till nu. Hoppas verkligen att det blir av imorgon, vore ju en väldig otur om det vart uppskjutet igen.

2009-12-15 @ 20:21:04
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: tezz

lycka till tänker på dig.



angående karpaltunnelsymdrom.

oroa dig inte om det inte blir bra en sådan operation tar inte lång tid och de gör den oftast med lokal bedövning jag har opat båda händerna för det.



kram

2009-12-16 @ 01:14:37
URL: http://tezznyaliv.blogg.se/
Postat av: Angela

Ser fram i mot att få höra av dig Efter operationen. Håller alla tummar o tår jag kan idag. Kram!

2009-12-16 @ 11:25:50
URL: http://silverkallan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm