bloglovin               

dag 7.

Lördag idag, startade dagen med en sovmorgon. Så skönt!
Blev sent med första shaken mao, men allt har flutit på väldigt bra.
Det känns lättare å lättare att dricka dem ... å de e ju skönt det!

Köpte faktiskt hem en liten flaska Cola Zero som jag tänkte skulle räcka fram till op ... tänkte jag kunde festa till lite i kväll å ta ett glas. Men faktiskt så har jag låtit bli, den står orörd ännu. Shakes, å vatten. Smakade iofs en liten bit saltgurka ... ack så gott det var. Tuggade å tuggade å tuggade dock ;))

Cecilia frågade vad jag har gjort med handleden? Å ja jag vet faktiskt inte. Det började med att jag fick kramp i den dag2, å sen har jag haft ont sen dess. Kan inte lixom stödja mig på handen, då gör det skiiiiiit ont. Funkar att skriva som jag gör nu vid datorn, men om jag lixom lyfter upp handen lite för mycket .. så gör det ont. Även ont mitt på handen på ovansidan, öm, som ett blåmärke som inte syns. Stoppar jag handen mot något för att resa mig eller liknande så ilar det i heeeela armen upp till armbågen å gör ont! Tips? =)

I morgon har det gått en vecka sedan jag startade med flytandet, å jag är lättad att det faktiskt gått väldigt bra. Lite ledsen över handleden, men det kanske försvinner senare.. å annars kanske jag får åka å kolla upp det. Har varit mycket piggare om kvällarna än vad jag annars är, dock mindre ork i musklerna, känner mig tröttare fortare i musklerna om jag bär saker eller liknande ... Inte det minsta hungrig, ingen huvudvärk. Jag mår bra i det stora hela!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Gött att du mår bra! Lite orkeslös är nog inte konsigt att du är, nu tvingas ju verkligen kroppen att ta av sitt eget energiförråd och det vill den ju helst inte. Dock har i ala fall jag märkt, som på Grönland, att när kroppen inser att den verkligen verkligen måste, så kommer man över någon form av gräns, och då protesterar den inte längre. Låter kanske lite konstigt, men det är som om den måste fatta att den inte får så mycket via magen utan måste ta av fettreserverna. Måns säger samma sak när han då och då bestämmer sig för att gå ner några kilon, att kroppen till slut fattar vad som är grejjen...

2009-11-29 @ 09:37:47
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm