bloglovin               

det där med vikt.

I morse vägde jag mig, hade hoppats på jättefint resultat eftersom jag vägde mig även igår, fast jag inte skulle. Åter i vågens våld. Hatar det. Å igår var jag glad. Siffran visade att jag hade gått ner exakt 6 kilo denna vecka. Från söndag, till söndag. Jippi. Tog en lång promenad igår, å hoppade iofs över den hemska sista shaken. Har fått kvinnoveckan, och är förkyld. Men idag, visar vågen 1,3kilo mer än igår. Va fan. Jag antar det är vätska. Å att det försvinner sen? Men ändå. Hatar vågen, hatar mig själv för att ge vågen så mycket makt. Inget mer jag kan göra än att göra det jag ska, äta mina shakes. Men ändå hänger jag upp mig på sånna här saker.

Jag ändrar vägdagen till söndagar, bara för att jag är så himla beroende av vågen. Hemskt va. Så funkar jag.
Så 6 kilo ner denna första vecka, ett bra resultat, å sen håller jag mig borta från vågen denna vecka å väger mig på söndag igen!! Det med basta!

Kommentarer
Postat av: Madde

men 6 kilo är jättebra..jag gick oxå ner 6 kilo första veckan..försök att inte väga dej varje dag för de är alltid jobbit när man går upp eller den står stilla..så har det varit för mej oxå..

kämpa på vännen..//kram

2009-11-30 @ 07:19:59
URL: http://frumaddis.blogspot.com
Postat av: Caroline

Håller med Madde. 6kilo är ju verkligen bra på bara en veckas tid.

Kram

2009-11-30 @ 10:50:36
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Tessan

Det är vanligt att man kan "gå upp" efter motion, helt knäppt känns det ju förståss, men man samlar vätska då också tyvärr. Men nu ska se att det blir ett ras om någon dag igen. 6 kg är ju hur bra som helst på en vecka. Härligt jobbat!!! Hoppas på ett lika bra resultat jag med den här veckan.. är dock bara inne på dag 2. Vågberoende är jag, svårt att låta bli att ställa mig där varje morgon, och ofta visar ju vågen några hg upp = panik och noll motivation.. men vågen säger ju egentligen inte så mkt... måttbandet ska man väl förlita sig på mer egentligen. Så stirra dig inte blind på vågen...även om det är svårt. Kämpa på nu bara, det är inte länge kvar nu. Tycker du är asduktig :)

2009-11-30 @ 18:18:34
Postat av: mali´n

Grattis till 6 fina kilo mindre.

Det är ju superbra inför operationen.

Försök låta bli vågen mellan dina söndagsvägningar.

Det svajar upp och ner från dag till dag, och jag vet, man påverkas så negtivt av ett plus.

Så skippa vågen före söndag, för då är det säkert ett fint minus igen!



Du fixar det!



(Min kompis man slängde ut hennes våg med buller och bång häromdagen....hon vägde sig varje dag och var sjukt påverkad av den, hon kommer att få se den en gång i veckan bara härdanefter)

2009-11-30 @ 19:07:09
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jag känner att jag egentligen inte har rätt att uttala mig eftersom jag aldrig haft de problemen själv, som du har haft. Men jag känner ändå att jag vill komma med lite tankar... Alltså, 6 kg mindre är bra, men frågan är hur mycket vätska det är? För alltså, att gå ner 6 kg på en vecka kräver att du går våldsamt back energimässigt. På Grönland förlorade jag 2 kg ungefär, sannolikt under vår helvetesvandring. Då släpade jag på 20 kg ryggsäck och var igång 26 av 34 timmar vilket är massor... men säkert är din viktnedgång ett tecken på att det händer saker i kroppen, att det är positivt tecken, inget snack om saken.

Och vågen är verkligen en sak, kroppsformen en annan. Hur funkar det med att mäta dig istället? Tänker att du väljer tex en arm och ett ben eller midja eller nåt? Kanske är det mer rättvist?

Lite tankar här bara, hoppas du inte tar illa upp, du vet att jag hejjar på dig här borta från mitt hörn! Kram.

2009-11-30 @ 20:36:05
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Jullan

Wow! 6 kg var stolt över dig själv!!!

2009-12-02 @ 20:58:39
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm