bloglovin               

Inskrivningspapper.

Igår kom ett tjockt brev från sjukhuset. Fick hem papper inför inskrivningsbesöket den 19:e november, även pappret med det officiella datumet på. En liten folder om operationen å tiden efter. Å sen två formulär att fylla i, hälsodeklaration typ. Samma formulär kommer sedan fyllas i efter 1 år, 2år och 5 år. Spännande å se hur livet kommer ha förändrats.

Ska iväg å ta blodprover innan besöket med, jag som nyss tog det ;) Men ja ja, vanan är lika bra å få in. Så det blir att gå iväg å ta prover typ samma vecka som besöket. Gud det börjar verkligen känns som verklighet nu. I natt drömde jag om detta med. Mycket att behandla.

Har planerat klämdagarna mellan jul å nyår samt dagarna innan julafton. Allt för att det ska flyta på så bra som möjligt. Maken kommer ju att jobba, å dagiset har sammanslagning, men Jordan borde ju få lite jullov han med. Så min mamma å pappa har tagit ledigt å fixat å trixat så de kan vara hemma med mig å ta hand om Jordan då jag inte får lyfta å så .. å måste komma ihåg att äta varannan timme. Jag tackar verkligen för all hjälp å stöd jag får!! Det är guld värt! Det ska ju lixom fixas lite innan julen, pyntas å sånt. Kvotering blir det i år med alltså, kör lite i taget, å till slut innan julen så ska nog allt vara klart! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaha så du fick också dina papper igår, det fick jag med. Men jag fick inte såå mycket papper, en hälsogrej och sen ett papper med två tider en för inskrivningen den 3:e december och sen ett för Op. Ska vara på sjukhuset kl: 07.00 och den 3:e ska jag vara på sjukhuset mellan halv nio och två.



Sen fick jag ett papper med vilka mediciner som man ska sluta med innan och även så vilka naturläkemedel man inte får äta innan.



Jag kommer dock vara ensam med barnen... de är lediga från och med den 21:a december och fram till den 3:e januari, sen går dom 4-8 januari förutom 6:e

dock kommer ju mina föräldrar några dagar under jul så det ska nog gå, bär dock heller inte på dom och så får det helt enkelt bli också. Blir det för mycket får man skaffa hjälp.



Julen här får komma upp till första advent förutom granen :)



På måndag börjar jag dricka Allevo, 7 ggr om dagen. Därmed kan jag göra det till rutin att äta de 6 ggr om dagen man ska äta. Jag hoppas man klarar det, första veckan/veckorna är alltid svårast. Jag ska ju flyta längre än dig :( önskar det inte var så länge.



Nu ser vi framåt!

Du och jag kan ju jämföra ganska mycket efter, iom att vi opas samma vecka. Hoppas på att jag ska vara hemma senast på torsdagen. Har nu nått upp till min Ipod med och den är efterskickad och hoppas den kommer innan dess. Vill du ha din Ipod snabbt, kan jag rekommendera Expekt.com om du inte redan är medlem där... 3500 poäng.



Nej nu har jag skrivit en novell här :D

2009-11-05 @ 21:06:22
URL: http://glowingstardust.blogspot.com/
Postat av: Anna

Oj bara 6 ggr :P jag som äter 8 ggr för att må bra haha ja du ser vad olika det är....I Gävle sa de att det absolut INTe fick gå mer än 2 timmar emellan varje mål, vilket givetvis är svårt men oftast klarar jag det stolt men är riktigt riktigt less på allt som har med äta att göra ibland.....vårt liv kretsas verkligen runt mat o planering för resten av våra liv! Önskar er båda all lycka! Jag ångrar inte en sekund!

2009-11-19 @ 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm