bloglovin               

Finally!

I morse rörde äntligen sifforna på vågen sig lite.
Väntat å väntat på att få se att jag tappat -35kilo!
Å i morse var det äntligen så!

-35,3 kilo är det nu!

Det känns verkligen skönt! Jag har gått å väntat å väntat, å stått still. Å jag vet naturligtvis att kroppen måste pausa ibland. Men det är jobbigt. Den tid som går då man står still påverkar verkligen knoppen. Man tycker man blivit tjock å fet igen. Det är grymt tungt för psyket. Men då det släpper lite som nu, så känns det så mycket lättare.

Jag hoppas nu att jag tappar ett par kilon innan det sätter sig på tvären en stund igen. Förra "pausen" tog ju kroppen precis innan -30kilo .. å nu precis retligt 3 hekto ifrån -35. Så vem vet, kanske det "rasar" nått kilo till -39,7 nu ... å sen får man vänta på de där -40 ett tag. Mitt mål är i alla fall att innan sommaren är slut ha tappat -15 kilo till. Eller 15,4 kilo .. för då är jag för första gången sedan gymnasietiden under 100 kilo!!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Hejja hejja!!

2010-04-22 @ 11:18:17
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh Grattis till -35kg!!! du ska se att det rasslar till så är du under hundra..



men det är som du säger, så förbaskat tråkigt när det går "sakta" man vill ju ha ordentliga resultat, även om jag naturligtvis fattar att det är bättre att gå ner sakta..för hud och allt.. men ändå :)



För mig går det segt nu, det blir ju minus varje vecka men lite för lite för jag ska vara nöjd, ville ha gått ner mer till sommaren men mina hjärnspöken säger att jag inte kommer vara speciellt smal i sommar :(



Kram!

2010-04-22 @ 19:53:34
URL: http://minviktresa.bloggie.se/
Postat av: Spessartin

Dt är verkligen helt otroligt! Stort grattis! Förstår att du mår mycket bättre nu och det verkar ju som om det kan bli ännu bättre! Gott jobbat!

2010-04-24 @ 07:51:35
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm