bloglovin               

En stjärna till.

Nu har jag förtjänat mig ytterligare en stjärna. 3 kilo till är borta!
Skönt! 16 stjärnor har det hittills blivit. -48,3 kilo.
Det har gått segt igen. Men det är bara att acceptera att så är det. Min kropp funkar så!
Efter varje kvinnovecka, så står jag still typ minst en vecka.
Varför det är efter? Ingen aning. Kanske nått mer mina hormoner?

Men huvudsaken är ju att det går neråt i det stora hela.
Snart -50 kilo.
Å sedan minus 51,1, där ligger mitt stora första mål att hamna under 100.
Jag har satt upp min sons födelsedag den 22 augusti som slutmålsdatum.
Dit har jag just i dag 2,8 kilo till. Klarar jag det? Det är 20 dagar kvar typ.
Vi får se. Bara jag blir kvitt min förkylning så ska jag börja jobba igen, å då även komma igång med motionen igen.

Känner mig smalare från dag till dag, medans jag vissa dagar känner mig fläskigare än nånsin. Riktigt jobbigt måste jag säga. Hjärnan hänger inte riktigt med i allt som händer.

Fick för några månder sedan lite kläder av en kollega, å i den påsen fanns två jeans jag inte ens fick upp över höfterna. Men jag tänkte att jag skulle spara dem till hösten.
I går provade jag dem, å de sitter som ett smäck, nästan liiiite stora i midjan!

Det är najs. Får använda dem nu helt enkelt innan de blir för stora! Å nya jeans, ja det måste inhandlas till vintern mao!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejjahejjahejja!!



Det går ju som på räls för dej!! Fan bruden! du har gått ner 48 kg på samma tid ung som jag gått ner 32! Helt otroligt!! Du är asduktig!!



Kram

2010-08-03 @ 13:55:07
URL: http://minviktresa.bloggie.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm