bloglovin               

Kämpar på.

4 dagar kvar.
Denna eviga nedräkningen .. haha.

Nu hoppas jag verkligen det blir av. Mer rädd för att det inte blir av än själva operationen.
Det är väl något positivt med alla dessa vändor. Jag är trygg i vad som ska hända.
Jag vet exakt vad som ska ske innan själva operationen, eftersom jag redan varit med om det två gånger.
Jag är först ut. Vi åker tidigt, hinner inte tänka efter så mycket innan.
Slipper "fasta" så länge innan. Slipper troligtvis droppet redan innan.

Detta kommer bli bra!

Dock fick jag mig en liten tankeställare igår, vad ödet har planerat för mig? Varför? Men jag väljer att inte grotta i det allt för mycket, utan bara se framåt, fokusera på mig. Å fan vad jag är bra! ;)
Jag är himla nöjd med att ha tappat 13,3 kilo hittills! Det är fan inte illa pinkat! Nöjd! Å 4 dagar kvar, såkanske tappar jag ett halvtkilo till .. så jag når ner till -14 .. men mitt "mål" på -15 kilo det får jag nog ta efter operationen. Och med dessa 13,3 kilo har jag sänkt mitt BMI med 4.8!!! =)

Så, kanske detta blir sista inlägget här innan operationen! Kommer att uppdatera att jag lever sen när jag orkar, på facebook, eller andra bloggen då den är kopplad till min mobil. Blogg.se är nämligen inte så iphone vänligt =P

Wish me luck ;) För tredje gången ... haha

Kommentarer
Postat av: Jullan

Nä men nu måste det väl bara bli av...de får prioritera dig nu tycker jag, inte humant om de skulle skicka hem dig en tredje gång. Ur vägen alla akutfall!!!

2010-01-09 @ 12:38:26
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller alla tummar jag har för att det blir nu.



Jag har även lite frågor om det hela om det är ok!? Hur högt BMI ska man ha och hur länge har du väntat totalt på operationen?



Kram

2010-01-10 @ 10:24:01
URL: http://sannasdittochdatt.blogspot.com/
Postat av: Emilia

13,3 kilo är ju toppen bra ju =), du ska verkligen vara nöjd! Jag håller mina tummar att OP kommer att bli av denna gång, kan inte tro annat! All lycka kram!

2010-01-11 @ 09:35:21
URL: http://filvin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Håller tummarna för dig...

Nu måste det bli av... wow 13,3 kg.. inte illa.

Du e duktig du.

2010-01-11 @ 11:26:22
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm