bloglovin               

Bloggsemester.

Hej hej!
Vet inte hur många av er som kikar in å tittar i denna blogg.
Men jag skriver ju mest bara om själva viktresan här.
Just nu är vi på semester, å då även semester från vågen och bloggen.
Kikar in å lämnar några rader dock tänkte jag.

Jag mår bra, maten funkar, motionen blir mest vardagsmotion. Jag lever å mår gott helt enkelt.
Vikten vet jag inte, men det går ju neråt. Det är det viktigaste.
-47,4kilo då jag åkte hemifrån.
Vore glad om jag kommit ännu närmare -50 då jag kommer hem! =)
Inte så långt kvar till mitt stora mål på 99,9 kilo. Det är en väldigt speciell vikt att nå när man som jag varit över 100 i stort sätt så länge jag kan minnas.

Måste få berätta hur underbart roligt det är att få kommentarer om hur mycket jag har gått ner i vikt.
Att jag strålar, för jag känner mig verkligen strålande! Jag mår så bra! Tack alla!

I förrgår då jag var in på en av de stora klädkedjorna å fyndade kläder i storlekar jag aldrig kunnat ha innan så kommenterade expediten hur bra priser det var på kläderna. Å jag kontrade med att det var verkligen suveräna priser. Jag menar, jag fyndade underkläder för 19:- styck å tröjor för 32:- ... otroligt! I alla fall så slängde jag ur mig att det är perfekt med sånna här reor då man håller på att gå ner i vikt, och behöver nya kläder var å varannan månad. Nämnde att jag gjort en magsäcksoperation. Hon blev genast intresserad å frågade om det hade gått bra osv. Jag svarade att det var det bästa jag gjort, å att jag snart tappat 50 kilo. Hon tittade på mig alldeles chockad. Wow! Sa hon. Hon var imponerad. Otroligt tyckte hon. Hon frågade hur mycket till jag ville tappa, å jag svarade 30 kilo. Även om 25 räcker gott å väl ;) Men jag hade lixom inte uppdaterat det i skallen.. haha. Hon tittade på mig å kläckte spontant ur sig:-"Va, skojar du? Inte behöver du väl tappa så mycket mer? Var ska du ta det ifrån?" ... sånt glädjer mig, även om jag vet att det finns att ta av ;)

Dagen efter var jag in igen, å hon mindes mig. hehe. Hon sa att hon inte hade kunnat smälta att jag tappat så mycket i vikt. Å frågade om kläderna passade. Jag stannade å pratade med henne en stund, sån himla posivit å glad människa. Å att hon minndes mig å så. Det värmde. Hon önskade mig lycka till! =)

Supernöjd med alla klädfynd jag gjort här nere. Nu har jag lite att klä på mig när hösten börjar smyga sig på.

Ska bli spännande att ställa sig på vågen då vi kommit hem. Jag hoppas verkligen att jag kommer närmare mitt mål. Nu är det inte allt för många dagar  kvar ;) Vet inte vad jag vågar hoppas på. Min kropp är ju lite som den vill .. funkar inte som alla andra jag =P Men ingen är ju som mig .. jag är jag, å det ska jag väl var stolt för =PP

Nu vet ni att jag lever, å att jag mår gott. Jag har aldrig fått så många fina ord som nuförtiden, även blickar av andra slag jag aldrig fått förr... hehe. Det värmer långt in i själen.


Kommentarer
Postat av: Jacqueline

måste säga, gud vad du är duktig! och det är så kul att det verkar gå så bra! jag är väl inte jättetjock direkt, men jag kämpar ändå med att försöka gå ner runt 8-10 kilo, men hjälp vad det är svårt! :(

2010-08-01 @ 23:58:19
URL: http://spetsochannatfint.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm