bloglovin               

Kämpar på.

Jag kämpar vidare.
Upp å ner har vikten pendlat sista veckorna, så himla irriterande.
Man gör allt man kan för att få resultat men inget händer.
Å jag vet längst där bak att såklart är det så i livet.
Speciellt med stress i den mängd som jag fått genomstå sista tiden.
Inte så konstigt.

I morse gick det äntligen under den forna lägsta vikten. Härligt.
Kanske all träning äntligen ger lite resultat.

Får fortfarande kommenterar å så över hur "ovärt" det är när man tappar vikt genom en livsomställande operation som en magsäcksoperation. Tack å lov är det inte majoriteten av kommentarer, utan de flesta verkar förstå vilket jobb detta faktiskt är och innebär, för resten av mitt liv. Att varje tappat hekto är en seger för mig, att fira. Å så kommer jag att fortsätta göra. Varje minskat hekto som jag faktiskt KÄMPAR mig till ger mig hopp om ett värdigt liv.

Jag vet att de flesta med dessa kommentarer själva inte är nöjda med sin kropp eller tillvaro och inte kan unna en annan människa att faktiskt gjort ett lyckat val i sitt liv .. att den människan faktiskt mår bättre och blir mer och mer hälsosam. För vissa kan lycka verkligen sticka i ögonen. Å är man olycklig själv, visst är det jobbigt att möta andras lycka ibland. Men det är bara att kämpa på! Livet är en kamp, oavsett vad man går igenom!

Jag vill uppmana er alla att ge en vän, bekant, kollega, familjemedlem en extra varm och go kram eller ord idag. Sprid lite optimism, positivitet, glädje och lycka! Var inte så negativ till allt, försök å se det positiva i alla situationer!

Nu kämpar jag vidare .. i mitt liv, i min kamp.
Till er alla där ute! KÄMPA PÅ!!!
You're worth it!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fint och bra skrivet! En kamp är det då verkligen men värt det för kärleken. Kram

2010-06-10 @ 20:04:39
URL: http://sannasdittochdatt.blogspot.com/
Postat av: Betty

Hej.



Jag är så glad att jag har hittat din blogg - ärligt så har den hjälpt mig till att ta sista steget och beslutet om GBP. Tack för en inspirerande blogg!

Var på gruppinformation idag och det ser ut att bli operation efter sommaren.



Det är trist att läsa att du får olika negativa kommentarer och jag är helt inne på din linje - folk som klagar är dom som själva är missnöjda. Det är en stor förändring man gör och även en stor uppoffring men i slutänden är man nog så himla nöjd och stolt. självklart betyder varje hekto man går ner, man behöver ju uppmuntran i en hård kamp - minst sagt.



jag tycker du är och har varit jätteduktig och utfört stordåd tack vare detta fantastiska verktyg.



Skulle vara intressant att läsa lite mer om hur kosten och själva måltiderna och rutiner och beteendet runt det hela funkat eller inte funkat och dina tankar kring allt osv.. men det kanske finns och jag bara missat?



Sen en annan fråga som kanske är lite för personlig, du avgör själv. Hade du stöd av pojkvän och övrig familj? Fick du liksom "övertala" dem att detta var ett bra beslut för dig eller gick det av sig själv? Min pojkvän är tyvärr livrädd för allt som har med blod och operationer och komplikationer att göra och stöder inte mig i detta vilket känns extra tufft. Vart hittar man stöd då liksom, nä inte ens ens närmaste finns där..?



2010-06-10 @ 23:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm