bloglovin               

Återbesöket.

Var ju på återbesök igår hos dietisten och kirurgen i Hudiksvall. 6 veckorsuppföljningen.
Dietistbesöket gick bra, fick väga mig där .. skiljde 8 hekto med vågen hemma, å det var väl kläderna å frukosten det då =) Pratade om hur jag åt, å det såg väldigt bra ut. Ska tänka på vattnet dock ... å kanske föra en vätskedagbok för att se att jag kanske får i mig mer än jag tror ändå.

Sen blev det att vandra vidare ner till Kirurgen. Träffade M i väntrummet som opades samma dag som mig, han såg pigg ut! Han hade inte kommit in ännu, så de var lite försenade. Fick komma in å jag var supernervös eftersom jag hade glömt å ta blodprovet som skulle tas innan besöket. Men det gick prima. Den barske kirurgen var glad å trevlig. Han kom in lite trallande å sa: "Åh du kommer med solen du!" Svarade med ett: "Självklart!" .. han tyckte jag såg pigg ut å var nöjd med det jag hade gått ner.

Pratade lite om värktabletter för axeln å så ... å jag får äta vanliga, bara jag fortsätter äta omeprazol som lugnar magen lite. Han tyckte även jag skulle dölja ärren med lite tejp när jag skulle ligga å "fläka ut mig" på stranden i sommar... å jag skrattade å sa att det inte kommer att ske! =) Men om det skulle ske, så tyckte han det var vettigt, så jag inte får några pigmentförändringar i ärren.

Han sa att själva operationen bör ge mig ett BMIfall med 14 enheter efter operationen, så jag bör komma ner till ett BMI på 36. Förhoppningsvis tappar jag mer .. nu när jag kommit i gång med träning å allt oxå! "Redan" nere på ett BMI på 44 ju. Tappat 10 enheter sedan jag startade .. alltså innan operationen.

Det kändes som han var lika nöjd som jag i alla fall, å han tog mig hjärtligt i handen efteråt å sa att "Tänk att det äntligen blev av!" Å så rätt han hade, tänk att det ÄNTLIGEN blivit av!!  Nu träffas vi i januari nästa år, då det gått ett år ... Då ska han få se på en tjej som är i MÅL!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjohoo grymt bra Nina!

Min kirurg lovade mig mellan 15-17 BMI men det för att jag gjort en annan form av op vilket gör att jag förlorar mer vikt än GBP, men nu inför bråckopen så såg han att jag gått ner 34 BMI vart han alldeles förbluffad, jag bröt den gränsen rätt bra :P Man blir rätt stolt över sig själv måste jag säga!

Så fortsätt o jobba! Belöningen kommer fortare än man tror =)

2010-03-05 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm