bloglovin               

Blodtrycket!

Var upp på sjukhuset i måndags för å träffa min läkare. Var nära å glömma bort det då jag satt å jobbade, såklart. Men stressade upp å var där i tid. Väntade å väntade på att få komma in, tog ju som vanligt lite längre tid.

Sköterskan som visade in mig ville ta ett till blodtryck, så efter en stressig morgon, å stressande dit å dessutom sittande (brukar ligga å vila innan de tar) ... så tog hon i alla fall. Med "normal" manschett som är standard numera *yay!* .. å trycket var ÄNNU bättre än sist! *tappade hakan* 115/75 !!! What?!

Så jag fick helt enkelt börja trappa ner medicinen! *glad*
Slutar helt med den ena ... å har kvar den andra. Ska iväg å kolla trycket igen i augusti, å ev. får jag sluta med den andra då med!!! =) WEEEEI! Tack tack kroppen! ♥

Sedan måttade hon med ett måttband runt min midja, å visade hur jäkla många cm jag faktiskt har tappat!!! Oh my god säger jag bara! Har inte tänkt på det så! Måste verkligen ta å fota hur jäkla mycket det faktiskt är =)

Oh jag mår så jäkla bra verkligen! Å detta på bara någon månad! Kan man vara mer nöjd? Lättad! Nu är det bara å fortsätta kämpa på! Inte ge upp! Jag SKA i mål! Å förhoppningsvis då blodtrycksmedicin lös ;) Det är ju ett plus innan verkstan kanske startar ;)

Det känns GREEEEEJT! =)

Ska ta å måtta mig hemma igen i kväll kanske, å även ta nya ansiktsbilder.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Underbart tjejen! Riktigt roligt att höra, en major hälsovinst att blodtrycket gått ner. :) Riktigt bra!

2010-05-05 @ 17:57:47
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm