bloglovin               

Vilka veckor!

Jobbiga dagar har det varit här nu.

Jag slutade ju med min blodtrycksmedicin på måndagen den 3:e maj.
Mådde bra, trots lite huvudvärk från onsdagen.
Orkade jobba, men var orkeslös.

Gick upp i vikt. Deprimerande.

På Söndagen vaknade jag med supersvullna fingrar å ben.
Obehagligt!

Ringde runt å hamnade till slut på akuten.
En otroligt osympatisk å icke insatt läkare fick jag träffa.
Blodtrycket hade höjts från måndagen (115/75) till söndagen (140/100).
De sa att jag inte borde ha huvudvärk, men det hade jag.

Läkaren spydde även ur sig kommentaren "Det är inte så att du ätit mer denna vecka då?" som svar på om jag verkligen skulle kunna gå upp 3 kilo på 4 dagar av att sluta med medicinen. Det var tekniskt omöjligt sa hon?! Hon frågade oxå vad jag vägde, jag svarade att jag i måndags vägde 113 å då den dagen 116. "Jaså, ja du pendlar därimellan då?" VA?!! Är du köööörd! JAG PENDLAR INTE! Jag har opererat mig å går ner lite lite varje dag typ i vanliga fall!! SUCK! Men jag teg, som vanligt, å tårarna brände då jag kom ut.

På måndagen ringde jag rådgivningen hemma, berättade om bemötandet, å bad om att få prata med min läkare ... hon ringde upp en kvart senare, trots att inga telfontider fanns. Vi kom överrens om att jag ska börja äta samma styrka av den vätskedrivande medicinen igen ... å om jag känner att trycket blir för lågt, så får jag börja trappa ner på halvdos å testa det.

Men jag känner att jag kommer nog att äta denna sommaren igenom, bara för att jag vet hur jobbigt det faktiskt kan bli, å hur jobbiga somrarna varit senaste åren. Med just svullnad å svettningar å allt sånt.

Var även till Hudiksvall på måndagen då min vän skulle dit på 1årskontroll, å bollade med dem där angående detta. De tyckte det var solklart att det var vätska jag gått upp i vikt under dessa dagar. Så sa även apoteket när jag hämtade ut mer medicin. Så ... ja läkaren på akuten, hon visste inte vad hon pratade om ... som vanligt.

Så, nu är jag åter på medicinen. Sedan 5 dagar.
Jag har tappat de 3 kilon ganska exakt idag.
Fortfarande enormt svullen om fötter, anklar å fingrar .. värst på morgonen.

Jag hoppas på att tappa lite mer vätska, å få lite ork igen .. å komma tillbaka dit jag var innan detta försök =P

..

Orkade ni läsa?

hehe. Ja så är det å har varit i alla fall! Suger!


Håll nu tummen att det funkar ...



Kommentarer
Postat av: AKP

Håller tummarna för dig!

Inte kul när kroppen jäklas!!

KRAM

2010-05-14 @ 11:34:34
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: puffan78

Jag håller verkligen tummarna för att du blir hjälpt av medicinen!



Akutläkare är helt körda i skallen... vet inte hur många gånger de bemött en illa eller haft fel i sin bedömning...



KRAM!



ps. du är en kämpe!

2010-05-14 @ 20:53:51
URL: http://mindre-osynligt.blogspot.com
Postat av: Jullan

ja svensk sjukvård i ett nötskal skulle jag vilja säga, som vanligt helt jävla bedrövligt, det är ju rent ut sagt skrämmande att jag som syrra kan mer om dessa saker än en läkare på akuten och att sitta och att sitta och säga att det är tekniskt omöjligt att gå upp i vikt på några få dagar i vätska är ju skandal. Alla vi som jobbar med denna typ av problmatik kan vittna om att det går: BIG time!Hon borde veta bättre!

2010-05-20 @ 21:31:04
URL: http://wildlake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm