bloglovin               

Wow! Nu e de bestämt! =)

Nästa sensommar, vet ni vad jag gör då?!

JO, jag ska gå/jogga/springa tjejmilen!!

Jag å Åsa tog idag hand på detta, för att ha något mer konkret att kämpa emot. Underbart! Känner mig så peppad inför detta redan! =)

Vi hade både sett Biggest Looser igår å då tog sig deltagarna igenom en halvmara. Å kanske blir det vårt nästa mål när detta är avklarat, Sthlm har ju nämligen en halvmara oxå! Men nu först blir det tjejmilen 2011!!



En skön mil runt Djurgården

Tjejmilen startar på Lindarängsvägen som är en bred och flack gata. Banan går rakt fram i 1,5 km innan den svänger till höger in bland träden. Efter en liten backe och en ny högersväng passerar vi först Kaknäs träningsanläggning, där Djurgårdens allsvenska fotbollslag tränar, och sedan Stockholms högsta byggnad Kaknästornet som är 155 meter högt.
Efter 2,5 kilometer når banan Djurgårdsbrunnskanalen. På höger sida ligger Djurgårdsbrunns Värdshus med anor från 1700-talet.
Tjejmilenlöparna kan välja att springa längs den norra eller södra sidan av kanalen ut mot Parkudden. Båda vägvalen är lika långa. Det är helt flackt med kanalen på ena sidan och ekarna och grönskan på den andra. Banan når fram till Saltsjön och viker sedan åt höger.
Vi passerar Blockhusudden och är framme på Djurgårdsvägen där vi först passerar några palatsliknande villor och sedan Manillaskolan. Efter 6,5 km svänger banan upp mot Rosendals Slott som byggdes för Karl XIV Johan åren 1823–1827. Här finns den längsta uppförsbacken under Tjejmilen.
Sedan går det utför, genom en skön allé med ekar ner mot Djurgårdsbrunnsviken. Vi springer till höger vid Wärdshuset Godthem och följer stranden genom Lusthusporten fram till Djurgårdsvägen. Till vänster syns Nordiska Museet, längre bort ligger Gröna Lund och Skansen.
Efter Djurgårdsbron tar vi till höger på Strandvägen och så till vänster in på Oxenstiernsgatan där banans sista uppförsbacke väntar. Till höger syns Sveriges Radios stora kontorsbyggnader.
Avslutningen är lätt. Först en lång utförsbacke på Oxenstiernsgatan och sedan Lindarängsvägen förbi Filmhuset fram till målet på Gärdet.
Banan är kontrollmätt. Distansen är 10 000 m.
Det finns fyra vätskekontroller längs banan.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Åhh va kul!

2010-05-14 @ 15:19:04
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Har hela mitt liv varit störst i klassen, överviktig, fet. Har sedan så länge jag kan minnas försökt "hålla igen", bantat, testat olika dieter, allt för att jaga kilon. Har lyckats gå ner rätt mycket, men gått upp det å mycket till. Testat i stort sätt allt, men inte lyckats att behålla den lilla viktmiskningen och kommit ner till normalvikt. En överviktoperation är min sista chans! En chans om ett liv, ett liv med ork, enerig, att få må bra! 70 kilo ner är min dröm, då har jag nått det som på pappret är normalt för mig att väga. Når jag inte ända fram så har jag ändå förbättrat min hälsa avsevärt! Nu börjar kampen, nu börjar mitt liv! Häng med här på bloggen. Det är mitt val, mitt liv. Var glad för min skull. Peppa mig! Glåpord & annat är inte välkommet.

Vill du maila mig?
Klicka här.




080701 Remiss framme
090115 Steg 1 Kirurgen
090212 Steg 2 Dietisten
090412 Steg 3 ♥/lungutr.
091013 Fick min tid.
091119 Inskrivning
091209 Operation!
091216 Operation!
100113 Operation!
2011 jan 1årskontroll

Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Summasumarum:







RSS 2.0

Start: 09.11.22
Startvikt: 151 kg
Längd: 1,66 m
Bmi: 54.8
Nu: 10.12.26
Vikt: 89,0 kg
BMI: 31,5
Vägdag: 1gång i mån
Nästa: 13 april
Sedan sist: - 2,0kg
Totalt -: - 62,0 kg
Kvar: 9 kg
Målvikt: 80 kg
Månadssnitt: -3,9 kg
Stjärnor:
(1 var 3:e kg)
Måtten: -249,5 cm